Güemes, 29 km

1 september 2016 - Laredo, Spanje

1 September 2016. Om 7.00 uur vertrokken we vanaf onze overnachtingsplaats, we moesten 5,5 km lopen over een boulevard langs de zee om bij een aanlegsteiger te komen waar een bootje ons naar de overzijde (Santoña) zou brengen. Daar alle cafetaria's nog dicht waren, aten we op het strand een paar koeken uit ons noodtrommeltje. We stonden als eerste aan de steiger, maar al snel kwam de een na de andere pelgrim. Toen om 9.00 uur het bootje arriveerde, stonden we zeker met 30 pelgrims klaar om in te schepen. Aan de overzijde koffie en een broodje genomen, en verder op pad. Even later moesten we een behoorlijke berg beklimmen en boven gekomen begon de moeizame afdaling, een smal pad, bedekt met keien, welk ons stijl omlaag voerde. Maar de beloning was groot. Beneden moesten we over een prachtig strand vlak langs de zee lopen naar het badplaats Noja. We liepen zo wel een uur langs de zee, prachtig. In Noja aten en dronken we iets en toen verder naar ons einddoel van de dag ( nog zo'n 16 km). Het werd warmer en warmer en de zon maakte het ons niet gemakkelijk. Dan opeens kwam een fietser ons tegemoet en vroeg of we een tomaat wilden. Hij gaf er ons 2, zo groot als een dikke paprika. En geloof ons, die smaakten heerlijk! Om 17.00 uur kwamen we aan in Güemes, onze overnachtingsplaats, een klein gehucht met ons pension en een restaurant. We hadden vandaag bijna 10 uur gelopen, pffff, buen camino!

1. Tila:
    1 september 2016
    22.30 u. dat was een lange dag zeg..maar heerlijk,, weer eens iets anders een boottocht met pelgrims.!!!! en dan de wandeling op het strand,vlak langs zee.prachtig !! ik denk dat ik even een duik zou nemen en heerlijk afkoelen..wel aanlokkelijk hé in die hitte..
    de tomaten smaakten zeker veel lekkerder dan thuis..
    lieve ria en henk .. buenas noches. buen camino. tila
  2. Paul:
    1 september 2016
    Ria en Henk.Leuk om weer al jullie pelgrimsverhalen te lezen.
    Ik krijg er ook weer zin in. Al die leuke ontmoetingen en die vrijheid iedere dag weer. Heerlijk....
    Bon Camino.
    Paul.
  3. Agi Toth-Varga:
    2 september 2016
    Ik ben jaloers op alles wat jullie doen. Ik zou ook graag willen, helaas zit er niet meer in.
    Gr. Ági