Irun

23 augustus 2016 - Irun, Spanje

23 Augustus 2016. Het vertrek richting Irun, direct over de Spaanse grens in Baskenland. Om 6.30 uur vertrokken we thuis richting station Sittard. Daar namen we de trein naar Maastricht om van daaruit naar Luik te reizen. In de trein richting Luik kregen we te horen dat er problemen waren met onze Thalys richting Parijs van 9.49 uur. Hij zou mogelijk niet vertrekken. Op het station in Luik gingen we informeren en men vertelde ons dat een anderen trein om 10.09 uur zou komen met bestemming Parijs. En jawel hoor, dat ging goed en ruim 2 uur later arriveerden we in Parijs Noord. Van hieruit moesten we met de metro naar Parijs Montparnasse voor de trein richting Spaanse grens. We hadden ruim 2 uur de tijd om nog iets te drinken tegenover het station. Om 14.30 uur stapten we in de TGV. Tot dusver verliep alles prima totdat we zo'n 150 km. voor Bordeaux stil kwamen te staan. Ongelooflijk, maar die trein heeft 2 uur stil gestaan, er waren problemen op het spoor met een transporttrein met chemicaliën. Hier kregen we het wel even benauwd door, want we wilden 's avonds toch nog in Irun aankomen. Uiteindelijk kwamen we om 22.45 uur aan in Hendaye, de Franse grensplaats. Hup, nu te voet de grens over en direct aan de Spaanse kant ligt Irun, onze overnachtingsplaats. Om 23.30 uur waren we in ons hotel, dronken nog een glas bier met een heerlijk portie olijven en zochten daarna ons bedje op!

1. John Pluymakers:
    Goed zo
    Het begin is er
  2. Mieke jeurissen:
    Lieve alletwee.
    Zoals jullie weten, een goed begin is het halve werk!!!
    Maar om zo te starten brengt de nodige spanning mee!
    Jullie doorzettingsvermogen wordt vast nog een keer op de proef gesteld, maar doorgaan is jullie " mantra "dus wensen jullie weer een spannende en mooie camino.
    Lieve groet, en veel succes.
    Mieke. Herman
  3. Andre Cannisius:
    24 augustus 2016
    2 uur stil staan in de trein is geen pretje en dan in die hitte.
    Zijn jullie verzorgd met water ?
    De opstartprobleempjes zijn nu achte de rug en kunnen jullie de tocht aanvatten.
    Veel plezier en veel wandelgenot de komende dagen.
  4. Stella en Charles:
    24 augustus 2016
    Ja jullie hebben heel wat meegemaakt. Wat een ervaring met die thalys
    Maar goed nu de eerste tocht voor de boeg. Gaat helemaal lukken jullie kennende.
    Ik zie dat Henk het pilsje goed smaakt.
    We wensen jullie een goede en mooie tocht en hopen dat verder alles goed verloopt.
    Groetjes van Stella en Charles
  5. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    24 augustus 2016
    Een goed begin is het halve werk. Het feestje kan nu beginnen. Heel veel plezier en succes.
    Het dansen viel vanmorgen mee, we hebben je nu al wel gemist.
    Gr. Jan en Ria
  6. Lucienne Fontaine:
    24 augustus 2016
    Wat een drukke en lange dag, en dan morgen hoelaat op ?
  7. Wilma:
    25 augustus 2016
    En dan maar denken dat die trein altijd op rolletjes loopt. Dan is het wel belangrijk dat ze het juiste spoor volgen. Oke, we hebben al onze ervaring met het volgen van het spoor tijdens onze vele tochten. Gelukkig was er die hollandse nuchterheid die zorgde dat jullie einddoel wel is bereikt. Of kwam het door die pauze met de heerlijke versnapering die zorgde voor deze nachtelijke aankomst.
    Hoe het ook zij, gewoon morgen weer vroeg op en vanaf nu vele Bon Camino`s