Markina-Xemein 26 km

27 augustus 2016 - Markina-Xemein, Spanje

Zaterdag 27 augustus 2016  Omdat we wisten dat het vandaag een van de zwaarste etappes zou worden en daarbij ook nog eens heel warm besloten we om vroeg te vertrekken. Om kwart voor zes, het was nog donker, gingen we op pad. Na een uur lopen begon de eerste beklimming en we hadden een uur nodig om boven te komen. Drijfnat waren we van de inspanning. Onderweg waren er 2 horecagelegenheden, beiden waren echter gesloten. Dus geen koffie, geen broodjes. Gelukkig hebben we altijd een noodpakket bij ons. Om 11.00 uur begonnen we aan de volgende beklimming en het was na 12 uur eer we boven waren. Even hadden we het gevoel dat onze leeftijd niet meer paste bij zulke inspanningen. Wel uiteindelijk is het ons toch gelukt en dat met een temperatuur van meer dan 30 graden, maar ik Ria liep op mijn tandvlees. Om 15.00 uur arriveerden we in het dorp, we belden naar ons gast house en even later kwam de eigenaar ons ophalen. Nu liggen we lekker op bed met de beentjes hoog en dadelijk naar het dorp lekker wat eten!

1. Stella en Charles:
    27 augustus 2016
    Poeh dat was dan een hele zware dag. Petje af voor jullie. Ga zo door
  2. Mieke jeurissen:
    27 augustus 2016
    Wat een prestatie! En wij maar puffen in deze hitte met koffie, thee, frisdrank , en....een luie stoel in onze nabijheid!
    TOPPRESTATiE.
    Gr. Mieke. Herman.
  3. Nellie Janssen:
    27 augustus 2016
    Dat is even anders in de hitte, knap dat jullie niet door het tandvlees zijn gegaan. En verdiende rust op bed chapeau Henri.
  4. Rina:
    27 augustus 2016
    Zo lang jullie het maar leuk blijven vinden. Te voet kun je zo veel
    moois zien! Ook heel verstandige beslissingen: een bus of taxi nemen als het te warm of te nat wordt. Rina
  5. Paul:
    28 augustus 2016
    Hoi Ria en Henk.
    weer prachtig dat jullie deze toch samen kunnen lopen.
    Het kost zeker weer veel energie die hoogteverschillen in combinatie met de hitte....om daarna weer aan te komen in een prachtig dorpje.
    De echte Camino is weer begonnen.
    fijne groet en genieten.....Paul.