Mondoñedo 36 km

17 september 2016 - Mondoñedo, Spanje

17 september 2016,  Na een goede nachtrust vandaag weer vertrokken in het donker, het was 7.00uur. De route was bijna 36 km en dat vind ik Ria toch wel veel. Het was wel een prachtige route door bossen maar er waren heel veel stijgingen...pfff! Er zijn best wel veel jongere pelgrims en die lopen zo'n berg met gemak op.Wij zijn toch wel een van de ouderen pelgrimsNa zo'n 15 km was er een barretje waar natuurlijk alle pelgrims gingen pauzeren, gezellig en druk. Na een hartig hapje en een kopje koffie gingen we weer verder en jawel hoor, weer bergop. Tegen14.00 uur zagen we Lourenzo in de verte liggen en we hadden besloten om hier een taxi te bestellen voor de laatste 8 km. We hadden 28 km erop zitten en dat met de vele klimpartijen was wel welletjes voor vandaag. We zitten in een heel mooi hotel, vriendelijke bediening, en er was ook een speciale plek waar pelgrims de kleren in een machine konden wassen en drogen. We konden zelfs onze boarding cards voor onze terugreis uitprinten. Wat een service!

1. Ger Lenssen:
    17 september 2016
    Hoi Henk en Ria,
    Vroeg op en dan ook nog eens 36 km op het programma, nou iets voor jongelui nietwaar. Gelijk hebben jullie om na 28 km het voor gezien te houden. Ik kan me voorstellen dat het voor jullie zwaar moet zijn, steeds maar bergie op en bergie af. heel vermoeiend. Daarom petje af voor jullie prestatie. Doe het op 't gemakkie en heel veel succes verder. Buen Camino

Ger en Thea.
  2. Fontaine:
    17 september 2016
    Waarvan halen jullie zo veel énergie, chapeau chapeau en nog veel moede voor de laatste km
  3. José Garcia:
    18 september 2016
    Hola Ria en Henk,

Jullie zullen het niet geloven maar Julian en ik hebben gisteren ook een stukje van 8 km gelopen van de Camino met als vertrekpunt kasteel Sint Gerlach in Valkenburg. Tijdens de Kunstdagen in Wittem staat deze hele week in het teken van de Camino. Het was een heerlijke tocht door het Limburgs hellingbos waar geen Spanjaarden te bekennen waren. Jos Solberg, die ook al 4 keer de Camino heeft gelopen vertelde tijdens de wandeling over zijn ervaringen.
    Saludos José en Juliàn.
  4. Fontaine:
    19 september 2016
    Die jonge pelgrims die lopen zo gemak berg op, mischien hebben zij heel minder km in de benen dan jullie