Orio, 16 km

25 augustus 2016 - Zarautz, Spanje

, 25 Augustus 2016

Omdat ons pension ver van de caminoroute  lag hadden we de bus genomen ( na eerst een cortado en een chocolade broodje genuttigd te hebben) die ons bracht naar de concha van San Sebastián, want daar hadden we gisteren de gele pijlen gezien. Om 8.15 uur zijn we gestart, een blauwe lucht, de zon scheen, heerlijk......tenminste op dat moment was het heerlijk want we begonnen alweer snel via trappen te stijgen en dat kost best wel veel energie. De route leidt ons door bebost gebied hoog in de bergen. Van hieruit hebben we steeds een prachtig uitzicht op de rotsachtige kust en zee beneden ons. Wat een voorrecht om hier te mogen lopen! De route wordt steeds pittiger via paden die bezaaid zijn met dikke keien en dan ook nog berg op en berg af. Ria kreeg er op een gegeven moment de "bibberatie" van in de benen dan weet je het wel....... Kortom, het schoot niet meer op en het werd warmer en warmer. Om 12.00 uur 30+ graden. Na 16 km arriveerden we om 13.00uur in het plaatsje Orio, waar we besloten een menu del dia te nemen. Het was nu meer dan 30 graden, we waren best moe en dus vonden we het beter om de laatste 6 km niet meer te lopen en dus namen we de bus naar Zarauth ons einddoel voor vandaag waar we geluk hadden, bij het eerste hotel hadden ze al een kamer voor ons!

1. Andre Cannisius:
    25 augustus 2016
    In Spanje is het warm maar hier is het ook 30+ graden.
    Veel respect om met bepakking in die temperatuur te lopen.
    Chapeau voor jullie.
    Wij zitten binnen en hebben het koel gehouden.
    Veel plezier nog
  2. Zef en Ria:
    25 augustus 2016
    Al väöl insjpanning geleverd de eesjte 2 daag. Versjtenjig besjloet óm de bös te pakke. Niks forceiere.

Groete Zef en Ria
  3. Stella en Charles:
    25 augustus 2016
    Dat was dan inderdaad afzien. Alleen al met die temperatuur en rugzak.
    Hier was het 35 graden ook afzien en dan zonder te lopen!!!
    Petje weer af voor jullie.
    Groetjes van jullie buren
  4. Harrie en Marian:
    26 augustus 2016
    Wat geweldig dat jullie in die warmte nog zoveel energie hebben.
    We wensen jullie een mooie reis en hopen dat de temperatuur wat daalt. Groetjes Harrie en Marian.