Orio, 16 km

25 augustus 2016 - Zarautz, Spanje

, 25 Augustus 2016

Omdat ons pension ver van de caminoroute  lag hadden we de bus genomen ( na eerst een cortado en een chocolade broodje genuttigd te hebben) die ons bracht naar de concha van San Sebastián, want daar hadden we gisteren de gele pijlen gezien. Om 8.15 uur zijn we gestart, een blauwe lucht, de zon scheen, heerlijk......tenminste op dat moment was het heerlijk want we begonnen alweer snel via trappen te stijgen en dat kost best wel veel energie. De route leidt ons door bebost gebied hoog in de bergen. Van hieruit hebben we steeds een prachtig uitzicht op de rotsachtige kust en zee beneden ons. Wat een voorrecht om hier te mogen lopen! De route wordt steeds pittiger via paden die bezaaid zijn met dikke keien en dan ook nog berg op en berg af. Ria kreeg er op een gegeven moment de "bibberatie" van in de benen dan weet je het wel....... Kortom, het schoot niet meer op en het werd warmer en warmer. Om 12.00 uur 30+ graden. Na 16 km arriveerden we om 13.00uur in het plaatsje Orio, waar we besloten een menu del dia te nemen. Het was nu meer dan 30 graden, we waren best moe en dus vonden we het beter om de laatste 6 km niet meer te lopen en dus namen we de bus naar Zarauth ons einddoel voor vandaag waar we geluk hadden, bij het eerste hotel hadden ze al een kamer voor ons!