Vilalba 36 km

18 september 2016 - Vilalba, Spanje

18 September2016. De etappe voor vandaag is te lang en te intensief. De eerste 10 km moesten 500 m. hoogteverschil overbrugd worden, dus besloten we om voor de eerste 15 km een taxi te nemen, zodat we nog 21 km konden lopen. De taxi kwam om 8.45 uur en 2 pelgrims, Gabriël uit Mexico en Jack uit Amerika gingen met ons mee. De taxi-chauffeur zette ons af bij een restaurantje waar we koffie en brood namen. daarna gingen we op pad. Het werd een prachtige route. Galicië is erg mooi en heel dun bevolkt. Je loopt door mooi landelijk gebied, af en toe zie je links of rechts een huis, maar mensen zie je nauwelijks. Om hier te lopen, dat is echt fantastisch. Ria had voor vandaag het hotel gereserveerd, ze had dit telefonisch gedaan en het is haar gelukt. Ze zei: "una double, soy Maria de Hollanda". en dat was genoeg! Santiago nadert nu, we hebben nog 130 km te gaan, en we hebben er nog steeds zin in!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Cynthia:
    18 september 2016
    Santiago nadert bienoa, mer cynthiaatje auch
    Fijn dat gur ut noch ummer noa uch zin hubt, geneet dr noch mer eave van. Aaftille is begonne...
    Xxx
  2. Ramon en Sofie:
    Hallo Henk en Ria,

Heerlijk dat jullie in Galicië zijn. We vinden het weer een super knappe prestatie van jullie. Deze camino is toch een stuk pittiger. Geniet nog van jullie laatste kilometers. We hopen jullie snel te zien.

Liefs Ramòn y Sofia
  3. Tila:
    18 september 2016
    20.30 u. ria en henk.. ongelooflijk dat jullie er "bijna "zijn. nog maar 130 km. en nog zo fris, gezond en genietend..houden zo. fantastisch allemaal.. ria zal nu nog wel vaker bellen voor
    "una double , soy maria de hollanda " !!!
    jullie genieten en wij hier met jullie mee. alvast trst liefs tila
  4. Stella en Charles:
    18 september 2016
    Inderdaad een mooie tocht. Hele mooie foto's ook. Vooral ook die van Henk met de ezel. Wie is hier de (pak)ezel??? Grapje.
    Geniet nog maar even lekker van alles wat op jullie pad komt.
    Groetjes van jullie buurtjes
  5. Piet en Bertie.:
    18 september 2016
    Het einde van de camino nadert alhoewel 130 km. is nog een heel eind. Veel plezier nog in de laatste kilometers. Misschien kun je voor ons een kaarsje opsteken. Tot gauw.
  6. Fontaine:
    19 september 2016
    Schijnt dit jaar zo veel berg op, hoop 130 laatste km meer plat, toch proficiaat met jullie voeten, benen, heupen, rug en vooral spirit biesekes
  7. John Pluymakers:
    19 september 2016
    Hoi
    Henk Ria
    Mooi wat jullie alemaae voor elkaar krijgen.
    Ik zou het niet me kunnen.
    De laatste keer dat ik 30 km heb gelopen was toen ik 20 jaar was als dienstplicht ige soldaat.