Santiago de Compostela 22 km

23 september 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

23 September 2016. Vandaag om half 8 op pad voor onze laatste etappe, Santiago! Het was ongelooflijk, we liepen in colonne samen met honderden andere pelgrims. Maar ook weer bijzonder, want we troffen allerlei pelgrims die we eerder ontmoet hadden. De wereldreiziger uit Argentinië, Jimmy uit Zuid Korea, de 3 Brexit boys, Heleen, het Duits meisje die we de eerstedag in de trein troffen. Hoe vaak hoorden we niet "buen camino" als andere pelgrims ons passeerden. Dan onze aankomst in Santiago de Compostela. Het geeft toch 'n stukje emotie, Ria 65 jaar en Henk 68 en veer hubbe ut geschaft! Camino del Norte, hij was mooi. Onze schitterende routes langs de kust en in Asturias tussen de oceaan en de Picos d'Europe. En dan het mooie Galicia waar het lijkt alsof de tijd tientallen jarenheeft stilgestaan!  Wij willen iedereen bedanken voor de leuke reacties die toch voor ons ook een stimulans waren. Adios..... het was pittig maar we hebben volop genoten!

1. Cynthia:
    23 september 2016
    Gur verdeend weer un pluim! Van harte gefeliciteerd...wat unne prestatie alwer! (Proud daugther)
    Geniet noch maar lekker van un paar vrieje dage, en dan op noa munstergelaen....ich kin neet wachte... Blie es ich uch wer zeen.
    En dan kint henk wer pompoensoep make
    Xxxx
  2. Stella en Charles:
    23 september 2016
    Proficiat. Wat een prestatie. We zijn trots op jullie.
    En nu nog een paar dagen lekker uitrusten en genieten van mooi weer.
    Tot volgende week en heel veel groetjes van Stella en Charles
  3. Wilma:
    23 september 2016
    Ha Hema, jullie eerste uurtjes in Santi, mijn laatste in Porto. Genieten dus nog deze tijd. Klasse dat jullie hem weer hebben volbracht. Hoe anders, in dezelfde tijd de tocht lopen en toch zo'n andere ervaring: dagen dat jullie van boven werden gezegend door Jacobus, trakteerde Jacobus ons op warme stralen van boven. Jullie liepen de weg met enkelen, wij verbaasd met velen. De laatste km de weg met honderden medepelgrims eindigen of wij die onze medepelgrims letterlijk aan het zoeken was: waar waren alle mede pelgrims opeens gebleven. Waren wij dan zo verdwaalt? Jullie naderen Santi vanuit het onbekende noorden, wij vanuit het bekende westen (doe dan toch weer niet zo bekend blijkt te zijn).
  4. Wilma:
  5. John Pluymakers:
    Goed zo
    Heb André Canisius op L1 gezien
    Wat jullie doen kan ik niet meer
  6. Tila:
    23 september 2016
    hoi henk en ria, zoals ik vanmiddag al meldde...PROFICIAT.. Santiago binnengekomen..jullie doel bereikt na weken met alle weersomstandigheden, weinig mensen..nu heel veel mensen prachtige ontmoetingen ..natuur ..zee ..uitzichten.jullie hebben genoten en nu rust verdiend..geniet van jullie vacantiedagen..ria tot ziens weer in geleen..ook weer wennen,maar ook fijn denk ik.nogmaals gefeliciteerd met deze prestatie.liefs tila
  7. Mieke jeurissen:
    23 september 2016
    Hartelijk Gefeliciteerd met deze topprestatie.
    En wat hebben wij genoten van jullie prachtige verhalen en foto,s, welke ons steeds een duidelijke indruk gaven over jullie belevenissen
    Jullie mogen trots zijn op jezelf, en zelfs voor ons was de foto voor de Baseliek indrukwekkend.
    Geniet nog samen van jullie vrije !!!! Vakantiedagen!
    Goeie thuisreis, en tot 5 okt.❤️
    Liefs,
    Mieke. Herman.
  8. Ria:
    23 september 2016
    Ria en Henk van harte perfisiat mit weier ein geweldige prestatie. Geneit van uch wanjelloze daag en pes gaw in Munstergelaen.
    Groetjes, Zef en Ria
  9. Astrid Wensing:
    Hoi goede lopers,

Proficiat met jullie aankomst in Santiago. Ik vind jullie grote doorzetters. Ik heb wel al jullie reisverslagen gelezen maar er niet op gereageerd, tot nu. Jullie verdienen Complimenten en Hoeraatjes.
    Gebruik de komende tijd maar om heerlijk te ontspannen en andere leuke dingen te doen.
    Tot ziens op de volksdanswoensdagmorgen
  10. Ramon en Sofie:
    Lieve Henk en Ria,

Proficiat met weer een geslaagde tocht. Jullie zijn kanjers!!! We kijken uit Naar jullie.

Groetjes Ramòn y Sofie
  11. Wilma:
  12. Agi Toth-Varga:
    24 september 2016
    Hip-hip hoera, Hartelijk gefeliciteerd met jullie grote prestatie. Geniet nog van jullie "rustdagen".

Tot ziens in Geleen.
  13. Helga hendrick:
    24 september 2016
    Van harte gefeliciteerd, jullie mogen trots zijn op zo''n geweldige prestatie. Fijn dat alles zo goed is gegaan al was het af en toe afzien met het beklimmen van menig bergje, maar het uiteindelijk doel is bereikt wat niet iedereen jullie nadoet. Ik wens jullie en goede reis terug naar het ook zo mooie limburgse landschap, waaruit jullie vanuit een lekkere luie stoel nog kunen nagenieten en met de zere voetjes in de beek achter jullie huis. Heel vel groetjes Helga
  14. Ger Lenssen:
    Hoi Henk en Ria,

Geur hub ut tog mer weer gefiks. Petje aaf veur uch twieje.
    Geniet er nog van en we zien ons t.z.t. in Munstergeleen.
    Groetjes Ger en Thea.
  15. Truus Verstappen:
    5 oktober 2016
    Een laten reactie op jullie reis. Als we dit lezen krijgen we weer kriebels. Donderdag is het een jaar geleden dat wij aankwamen in Santiago.
    Jullie hebben het toch maar weer "gesjaft". Petje af, voor de prestatie van deze zware toch. Bedankt voor de leuke verhalen en de foto's.
    Groetjes Thijs en Truus