Sobrado do's Monxes 41 km

20 september 2016 - A Porta, Spanje

20 September 2016. Vandaag een route van 41 km door de gebied waar leek alsof de tijd er heeft stilgestaan. Geen dorpen, geen pensions of hostals. Dus maar weer op zoek naar vervoer voor de eerste kilometers. Die vonden we snel, een vrouwelijke taxi-chauffeur wilde ons om 8 uur bij ons hotel ophalen. Zij bracht ons de eerste 15 km tot in het gehucht Miraz. Om 8.15 uur gingen we op pad voor de laatste 26 km. Prachtig landelijk gebied, je ontmoet niemand, af en toe enkele koeien in een weiland in de buurt van een afgelegen boerderij. Dit is zo mooi dat je kan lopen zonder een sterveling te zien, heerlijk rustig, geen geluiden van autoweg of boom zagen e.d. Morgen beginnen we aan de drie laatste dagen, en komen dan samen met de camino Frances en geloof het maar dan zijn er veel pelgrims, dat wordt op tijd reserveren!

1. John Pluymakers:
    Veel respekt
    Was al tevreden dat ik die afstand langs de Rijn heb gefietst
  2. Mieke jeurissen:
    20 september 2016
    De laatste loodjes wegen het zwaars, echter bij jullie telt dat niet meer.
    Jullie hebben al zoveel overwonnen en doorgezet,dat deze drie laatste dagen een MAKKIE wordt!!!
    Lieve alletwee, geniet extra van deze laatste drie dagen en veel.succes met aftellen.
    Mieke. Herman.
  3. Agi Toth-Varga:
    20 september 2016
    De laatste loodjes, maar zeker de mooiste. Ik heb bewondering voor jullie! Naar huis komen is ook leuk hoor!
    Gr. Ági
  4. Tila:
    20 september 2016
    nog even en dan zijn jullie er..het lijkt allemaal zo zonder moeite te gaan.fantastisch !! en jul.genieten geweldig van alles..
    wat zal het straks thuis allemaal anders zijn .hoe jul.deze weken leven .zo'n verschil ...haast niet voor te stellen.
    dat wordt weer helemaal omschakelen..maar zal ook weer fijn zijn.
    nu eerst nog 3 heerlijke wandeldagen .buen camino . liefs tila
  5. Fontaine:
    20 september 2016
    Ik ben jaloers op wat jullie allemaal kunnen lopen en meeleven