Avilés, 25 km

11 september 2016 - Avilés, Spanje

11 September, 2016. Gijon is een grote stad dus gisteren toch wel gewandeld en de stad bekeken. Vandaag om 7.00 uur vertrokken we en we hadden zeker uur uur nodig voordat we uit de stad waren. Wel een bijzonder compliment voor de markering in de stad, om de 50 m. was er een koperen schelp in het trottoir bevestigd die ons de route wees. Fantastisch. Na Gijon kom je door een behoorlijk groot industriegebied, maar ja ook dat hoort erbij. Daarna door bos en later via weilanden  richting Avilés. En wederom voor Avilés industrie, enorm!  Avilés is een echte industriestad en zij wil zich net als Bilbao transformeren van industrie- naar cultuurstad. Ze heeft in ieder geval een prachtig historisch centrum. Leuk was dat we vandaag een Russisch meisje ontmoette, zij kwam uit Moskow om hier de camino te lopen. Fantastisch toch.En ook vandaag zagen we Helen uit Duitsland, zij zat bij ons in de trein van Parijs naar Bayonne! Leuk om elkaar weer terug te zien! Bij aankomst zeker nog een kwartier moeten zoeken naar ons hotel maar we hebben het gevonden en liggen al heerlijk in bed!

1. Paul:
    Hoi Henk en Ria.
    weer een mooi verslag.
    p.s. Guus uit Maastricht loopt ook de DEL NORTE
    en is gestart ca. 25 augustus.
    misschien komen jullie hem weer tegen.
    groet.
    Paul.
  2. Andre Cannisius:
    11 september 2016
    Is het nog altijd zo warm ?
    Hier wordt het de komende dagen meer dan 30 graden.
    Ik moet er niet aan denken om in die hitte te lopen.
    Veel respect en geniet van de mensen en caminogangers die jullie treffen.
    En hebben jullie nu ook als Russisch gepraat met dat meisje dat de camino loopt. Dat is wel straf van dat Russisch meisje.
  3. Nellie Janssen:
    Hallo Henri,
    Fijn om jullie weer op het caminopad te zien met een grote glimlach, dat doet me goed. Mooi de koperen schelpen in de stad, een makkie.
    En zo te zien was het zonnetje er volop. Het is heerlijk om zo onderweg te zijn. Buon camino.
  4. Fontaine:
    11 september 2016
    De hele wereld ontmoeten jullie op die camino, wat aangenaam is dat