Balotta, 25km

13 september 2016 - Sta. Mariña, Spanje

13 September 2016 Vandaag in het donker vertrokken, al gauw liepen we door een bos, brrr dat was wel donker maar wij hebben als dieven geschenen met onze zaklampen. We liepen in onze shirts want het was droog en niet koud totdat we het bos uitkwamen en we de zwarte wolken zagen, toen wisten we dat het echt wel zou gaan regenen. En al gauw moesten we stoppen, de jassen aan en de hoes om de rugzak. Natuurlijk ook de camachen! Dat was een experiment, want de vorige camino hadden we tijdens een regenbui onze schoenen doornat, nu hadden we extra flappen aan de camachen genaaid die over de schoenen vielen, het resultaat was geweldig, we hebben geen natte schoenen gehad! Tegen 11.00 uur zagen we de eerste "mens", een man aan wie we vroegen waar koffie te krijgen was. We moesten nog 3 km lopen tot bij een café. Als verzopen katten, maar wel met droge voeten, kwamen we om 11.45 uur aan in het café. De waardin wilde wel spek met ei voor ons bakken, heerlijk was dat! Ondertussen ging het steeds harder regenen en hebben we besloten om de laatste 8km de bus te nemen! Het zou nog twee dagen regenen hier maar we zien wel, er valt altijd meer naast ons als op ons!

1. Stella en Charles:
    13 september 2016
    Dat was dan een natte bedoening. Maar denk aar na regen komt zonneschijn!,
    Jullie zijn bikkels. Petje af.
    Morgen hopelijk weer mooi weer
  2. Tila:
    13 september 2016
    21.40 u hoi ria en henk. wie heeft zo goed de extra flappen aan de camachen genaaid ??? (we) nu dat werk heeft geloond..ik zou morgen iets later vertrekken. wandelen in het donker lijkt mij geen pretje. maar ja jullie zijn echte caminogangers. ik denk dat ze daar blij zijn met de regen.hopelijk voor jullie wordt het droog.hier zoals je weet hot hot 32 + gr. nog enkele dagen.en dan zaterdag naar 19 gr. voor jullie veel plezier .buen camino. liefs tila
  3. Mieke jeurissen:
    13 september 2016
    Bewondering en verwondering bij het lezen van jullie mooie indrukwekkende verhalen.
    En ja Ria, dat "jij" gezorgd hebt dat de camachen aangepast werden om droge voeten te houden zou je eer te na zijn als dat niet gelukt was!!
    Hou de moed er in , en ook dat is jullie beiden toevertrouwd.
    Veel succes verder
    Lieve gr.
    Mieke Herman
  4. Ger Lenssen:
    Hoi Henk en Ria,
    Jullie met de camachen aan en wij zitten hier te puffen!! Zo zie je maar met een beetje improviseren hou je wel je voetjes droog. Good werk Ria. Heel veel succes verder en buen camino.
    Ter informatie: reeds 12 aanmelden.

Groetjes Ger en Thea
  5. Nellie Janssen:
    14 september 2016
    Goed om te lezen, jullie zijn echte Willie Wortels zijn het de regenflappen die wij gezien hebben? Super om te horen!! Jullie hebben toch geen patent op deze schoenbescherming?
    Allee goe gedaan meiske. Morgen weer goe op pad. Buon Camino
  6. Fontaine:
    14 september 2016
    Goed uitgevonden die camachen, droge bottines is zo belangrijk