Colunga, 22 km

8 september 2016 - Colunga, Spanje

8 September, 2016. Vanmorgen regen! Dus regenjas aan en regenhoes over de rugzak en op pad. De temperatuur was heerlijk en de miezelregen deerde ons niet, fijn na al die hete dagen. Al vrij snel naderden we de kust, erg rotsachtig, wij liepen bovenop door bos en een soort van kliffen en onder ons klotsten de golven tegen de rotsen. Een prachtig gezicht. Na enige tijd kwamen we een pelgrim tegen die de tegengestelde richting liep. Hij had van Sevilla naar Santiago gelopen (1000 km) en was nu van Santiago op de terugweg naar Santander. Maar toen kwam het.....hij zei dat hij vandaag een probleem had, hij had geen geld en morgen kon hij weer aan geld komen. We gaven hem € 5,00, hij bedankte ons en ging verder. Achteraf hadden wij er geen goed gevoel over. Hier in Spanje hebben veel mensen het erg moeilijk met de torenhoge werkeloosheid en de slechte sociale voorzieningen en zo'n pelgrim komt hier met een lege beurs bedelen bij de andere pelgrims. Tegen 12.00 uur pauzeerden we op een mooi stil plekje aan de zee, aten een heerlijke sinaasappel en wat kaasjes. We genoten van de rust, wij voelden ons Robinson Crusoe .......zonder Vrijdag......☺️daarna nog vijf kilometers te gaan naar Colunga een leuke plaats om te overnachten in een hotel met restaurant en bar met een gemoedelijke waardin. Normaal is het meteen de passen laten zien en betaling regelen maar deze zei, ga maar eens eerst lekker de rugzak boven zetten en doe maar rustig aan. Nou dat hebben we gedaan, het is nu zes uur, eerst een pilsje gedronken, een heerlijk menu del dia met wijn, daarna naar boven en toen zijn de "oudjes" in slaap gevallen! We hebben vakantie nietwaar?

1. Fontaine:
    10 september 2016