Ribadesella, 22 km

7 september 2016 - Ribadesella, Spanje

7 September, 2016. Om 7.00 uur vertrokken omdat het weer erg warm zou worden. Het werd een mooie route door natuurgebied en regelmatig langs de zee. We kwamen langs 3 campings die langs de zee lagen en bij de laatste was het restaurant open. Hier pakten we ons ontbijt. De route was slecht gemarkeerd en af en toe moesten we mensen vragen waar de camino liep. Je kunt natuurlijk volgens de kaart van plaats naar plaats lopen, maar de camino route volgt de mooie paden en natuurgebieden. Tegen 13.00 uur kwamen we in Nueva waar we in een bar gebakken eieren met ham aten (huevos fritos con jamon). Omdat de temperatuur nu al opliep tot boven de 30 graden, besloten we om de laatste 8 km per taxi af te leggen, eigenlijk niet pelgrim waardig, maar we zijn "pensionado" en mit zoon werm weer te laupe mit dè poekel op de ruk is neet goot! Buen camino y hasta mañana.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Andre Cannisius:
    Altijd vroeg op.
    Van uitslapen van de pensionados op die leeftijd is geen sprake.
    Je moet het maar doen in die hitte en met volle bepakking (het lijkt wel of men in het leger is, zoals in de jaren 60 toen dit regelmatig gebeurde)
    Verder hoed af voor jullie en veel respect en op naar de volgende plaats.
  2. Rina:
    7 september 2016
    Hebben jullie eigenlijk zwemspullen bij je? Ik zie zo veel aantrekkelijk water. Het lijkt me heerlijk om na zo'n warme wandeldag gewoon in het water te liggen?!
    Rina
  3. Mart:
    Hé pélegrinos,
    Zit net te kijken waar jullie zijn, maar als ik het goed heb, gaat het binnenkort naar links? Dus einde zeezichten, maar daar staan dan weer de mooie landschappelijke uitzichten tegenover. We zijn dagelijks verrast om jullie mooie ervaringen te lezen. Buon camino.
  4. Ria:
    7 september 2016
    Daag Ria en Henk, geer höb 't neit mekkelik mit dit werm waer. Dj-talent troos: biej ós in de Elzas is 't ouch werm. Flaw hè. Ich bewónjer uch doorzèttingsvermoge. Veur mörge wunsj ich uch ein prettige wanjeling. Groete van Zef en mich.
  5. Ramon en Sofie:
    8 september 2016
    Hallo peregrinos!

We volgen jullie verhalen elke dag met veel plezier. Super van uch! Veer geneete ech mit uch mit. Waal n zwoardere route dit joar. En dat bie deze temperatuure. Knap van uch!

Geneet d'r van en.... Hasta pronto!!!
  6. Fontaine:
    10 september 2016
    Ja, pauze in taxi, lekker voor jullie voeten, benen en rug