La Caridad 27 km

15 september 2016 - La Caridad, Spanje

15 September, 2016. Vanmorgen ging het goed mis. Om 7.00 uur in het donker vertrokken we. Vol goede moed met de plattegrond van het bureau van toerisme, de dame had ons de caminoroute aangetekend, maar al gauw bleek dat we verkeerd zaten, omgekeerd en nog eens een andere route genomen terug naar de stad en via een andere weg de berg op en de stad uit. Om half 9 kwamen we ergens bij een ziekenhuis en kregen we te horen dat we helemaal verkeerd zaten. We hadden toen al 5 km gelopen. Toen zagen we een taxi en vroegen of hij ons de stad uit, richting de route van de camino kon brengen. Prima, hij reed ons zo'n 5 km de stad uit en zo konden we verder op onze camino. Het begon steeds harder te regenen en op een gegeven moment liepen we in het open veld terwijl het water met de bakken uit de hemel viel. Hier was niets tegen bestand, we werden drijfnat, zelfs onze camachenhielden niets meer tegen, langs de broekspijpen droop het de schoenen in. Even verder zagen we een restaurant waar we drijfnat naar binnen gingen, iets dronken en de bui afwachten. Deze werd alleen maar erger en daarom werd er weer een taxi besteld voor de laatste 3km. Al met al toch zo'n 20km gelopen door de regen! Nu zijn we in een pension en zitten lekker droog!☔️

1. Andre Cannisius:
    15 september 2016
    Jullie gaan naar een land waar het weer mooier is dan in Nederland maar nu is het omgekeerd hier is het mooi weer en in Spanje regent het.
    De wereld op zijn kop.
    Toch veel respect voor deze pensionados.
  2. Stella en Charles:
    15 september 2016
    Jullie hebben wel pech wat het weer betreft, maar je moet maar denken na regen komt zonneschijn.
    Nog 2 weekjes lopen en dan is het al weer voorbij en hebben jullie heel veel beleefd.
    Veel succes morgen met lopen en we hopen op goed weer.
    Groetjes van jullie buurtjes
  3. Nellie Janssen:
    16 september 2016
    Tjonge, tjonge wat kan het weer toch snel omslaan, met regen is het een totaal andere camino, dat hebben wij zelf ervaren. Máár tot nu toe zijn jullie prima gewandeld hoor, en een pelgrim krijgt van alles op zijn pad. Zodadelijk wandelen jullie het binneland in, Santiago komt dichterbij. Buon Camino