Ribadeo 24 km

16 september 2016 - Ribadeo, Spanje

16 September 2016. Vanmorgen was het spannend wat het weer zou doen. Vannacht regende het pijpenstelen, maar om 7.30 uur was het droog maar zwaar bewolkt. Dus, regenkleding aan en op pad. Omdat het gisteren zo nat was, hadden we besloten om hoofdzakelijk over de rijksweg (N634) te lopen, dit om modderpaden te vermijden. Maar het bleef droog en tegen 11.30 uur kwamen we bij de kustplaats Tapia de Casariego waar we koffie dronken. We wilden de laatste 15 km graag langs de kust lopen, maar hier begon het weer te regenen. Toch gingen we erdoor en we werden beloond. Prachtige route langs kleine gehuchten die fabelachtig langs de zee lagen. Schitterend! Het zou de laatste route langs de kust worden, want vanaf morgen gaan we landinwaarts en verlaten we Asturias om onze camino in Galicia voort te zetten. We waren om 14.30 uur in het hotel, het vervelende van Spanje is de etenstijd, van 14.00uur tot 16.00uur en van 20.00uur tot 23.00uur, dus 's avonds is het te laat dan ga je met een volle maag naar bed en 's middags ga je snel naar een restaurant om toch iets warms te eten. Ontspannender is om eerst te douchen en je kleding te verzorgen en daarna op je gemakje eten ...maar ja......?! We beginnen morgen aan onze laatste 200 km! Buen camino hasta mañana!

1. René en Elly:
    16 september 2016
    Poeh poeh nog 200 km, voor jullie een peuleschilletje. Het klinkt allemaal heel geweldig, wij kunnen alleen wegdromen met jullie geweldige verhalen. blijf genieten
  2. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    16 september 2016
    Of het niks is nog 200 km. Het moet toch wel een geweldige voldoening geven, en zeker nu het weer niet helemaal meezit.
    Geniet er nog even lekker van voordat je het weet zijn jullie weer thuis.
    Goeie reis!
    Groetjes. Jan en Ria.
  3. Tila:
    16 september 2016
    19.50 u. hoi r & h. dat was het doorzetten waard vanmorgen.jullie werden beloond met de prachtige kustroute..heerlijk dat jullie daar zo van kunnen genieten. het is er ook geweldig.. dan op naar de laatste 200 km. landinwaarts door galicia. wat hebben jul. al veel km.erop zitten !!! dan zijn die laatste 200 zo gepiept.hopelijk nu met droog weer..st.jacob is nu uitgehuild...
    ik kan het me heel goed voorstellen dat de etenstijden voor jul. niet goed uitkomen..
    buen camino.. liefs tila
  4. Paul:
    17 september 2016
    Hoi Ria en Henk.
    De laatste lootjes/ 200 km van weer een Camino.
    Geniet nog maar met volle teugen, want als je gaat "aftellen"
    is het al weer te snel voorbij.
    Buen Camino.
    Paul.