Santander, 16 km

2 september 2016 - Santander, Spanje

2 September 2016. Omdat we vandaag een korte route hadden, besloten we om het rustig aan te doen en zodoende schoven we om 9.00 uur aan bij het ontbijt. We wisten niet wat we zagen. Brood, verschillende soorten vlees en kaas, zoet, fruit, koffie, thee, jus d'orange, nou teveel om op te noemen. Tegen tienen gingen we op pad. Na zo'n half uur lopen kwamen we een Duitse pelgrim tegen, een vrouw van 76 jaar. Ze vroeg ons de weg naar de auberge, en zodoende kwamen we met haar aan de praat. Ze vertelde dat ze het vorig jaar de camino Frances gelopen had en dat ze haar bagage toen van herberg naar herberg liet vervoeren. Zodoende liep ze de camino met een oude rugzak. Nu was er echter geen bagagetransport mogelijk en liep zij erg moeilijk met die oude rugzak, totdat ze een jonge vrouwelijke pelgrim tegenkwam, die haar de rugzak van haar aanbood. Ze nam dit aanbod met beide handen aan en noemde haar nieuwe rugzak nu "Paula". Een mooi gebaar en dat is echt camino! Het was behoorlijk warm vandaag en tegen 13.00 uur arriveerden we bij een aanlegsteiger van waaruit we met een bootje naar Santander moesten varen. Nu zitten we in ons hotel, even verfrissen en daarna de stad een beetje verkennen. Buen camino y hasta mañana!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rina:
    Wat een heerlijke vakantie " Go on and enjoy! Rina
  2. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    3 september 2016
    Wat een ervaringen zeg. Af en toe ben ik een beetje "jaloers". Ik geniet wel van jullie verhalen. Succes verder .
    Jan en Ria
  3. Mieke jeurissen:
    3 september 2016
    Wat eenbijzondere ontmoetingen iedere dag opnieuw.
    Maakt op jullie indruk maar eveneens op ons die hier iedere dag van mogen genieten door jullie prachtige verhalen.
    En natuurlijk de indrukwekkende foto,s erbij.
    Geniet verder en veel succes.
    Mieke. Herman