Bilbao, 33 km.

29 augustus 2016 - Bilbo, Spanje

29 Augustus 2016. Vandaag een etappe van 33 km, maar omdat we graag op tijd in Bilbao wilden zijn, hadden we ons voorgenomen om voor de laatste 10 km de bus te nemen. Om 7.00 uur op pad en in een cafetaria om de hoek namen we koffie en een broodje. Meteen ging het alweer bergop. Na zo'n half uur klimmen waren we alweer drijfnat. Tegen 10.00 uur begon het te regenen, dus regenjassen aan en regenhoes om de rugzak. De paden, zowel bergop als bergaf werden glibberig, dus het was best oppassen geblazen. Om13.00 uur stopte de regen, jassen weer uit en de laatste 5 km konden we over asfalt lopen. In Lezama namen we de bus voor de laatste 10 km en namen we afscheid van Luciën uit Heerlen die de bus nam naar Oviedo om daar de camino Primitivo te gaan lopen, om 15.00 uur waren we in ons hotel in Bilbao, vlak bij de kathedraal in de oude stad.

1. Stella en Charles:
    29 augustus 2016
    Het is wel een bergetappe voor jullie. Poeh!! Ook weer een belevenis.
    Mooi. En nu de stad bezichtigen? Of hebben jullie daar geen tijd voor
    Veel plezier en groetjes
  2. Kuppen:
    29 augustus 2016
    Wat hebben jullie weer een heerlijke route gelopen
    Groetjes Riet
  3. Tila:
    29 augustus 2016
    29 aug. 22.15 u. ria en henk...wat was dat een verrassing vanmorgen ..en verder ::ik geniet weer enorm van jullie verhalen en foto,s..iedere x weer geweldige belevenissen.ik kan zo heerlijk met jullie meeleven... jullie zijn ECHTE caminogangers .heerlijk verder genieten .
    lieve groet tila
  4. Nellie Janssen:
    30 augustus 2016
    Ria en Henk, jullie hebben gelijk niet te lang lopen en geen risico nemen. Volg je gevoel. Super dat jullie Luciën op de de zelfde camino troffen. De wereld is klein zo zie je maar weer. Was Bilbao mooi?
    We horen het in jullie verslag vandaag denk ik. Heel veel plezier met alles, wat op jullie weg komt. Nellie en Mart.
  5. Fontaine:
    9 september 2016
    Bilbao liedje
    Avez-vous vu la vache, qui avait des yeux bleus,
    Toujours à la tâche, elle faisait meuh meuh,
    Avec sa p'tit queue nature terminée par un plumet,
    Elle battait la mesure pendant q'les oiseaux chantaient
    Meuh meuh tous les boeufs aimaient la vache,
    Mais la vache n'en aimait aucun d'eux,
    Elle aimait un taureau, qu'elle avait vu à Bilbao,
    A la foire aux bestiaux, qu'il était gros qu'il était beau
    C'était un vrai taureau costaud
    Olé