Castro-Urdiales, 24 km.

30 augustus 2016 - Castro Urdiales, Spanje

30 Augustus 2016. Om Bilbao te verlaten, had men ons geadviseerd om de metro te nemen, zo ontweken we het industriegebied. In Portugalete, even buiten Bilbao stapten we uit de metro en meteen ontmoetten we 2 pelgrims uit Ierland, zij droegen een klein rugzakje, hun bagage werd van hotel naar hotel vervoerd. ("Micky Mouse pelgrims") De tocht werd voor ons adembenemend, lekker lopen langs de zee, over asfalt en vrijwel geen heuvels, heerlijk na zo'n inspannende week. Om 15.00 uur kwamen we bij een chauffeurs restaurant waar we een menu del dia namen met wijn en water voor slechts € 9,50 p.p. Omdat we al 24 km gelopen hadden en het inmiddels al bijna 4 uur was besloten we om een taxi te nemen voor de laatste 7km. Nu douchen, de was verzorgen en daarna dit mooie rustige kustplaatsen verkennen. Ut woar unne fijne daag! Buen camino!

1. Cynthia:
    Hoi mam en Henk,
    Fijn dat gur ut zo noa uch zin hubt.
    Vilt mich waal op dat gur dits keer get mer doont foetelen
    Bin trots op uch tweetjes.
    Buen camino!
    Xxx jet
  2. Zef en Ria:
    Hallo Ria en Henk,
    Ich bèn 't mit Cynthia èns dat geer deze keer meer "foetelt". Uch kènnende höb geer hiej gouw raeje veur.
    De verhaole zeen in jeder geval weijer erg leuk óm te laeze. Sjone aovend en op nao mörge.
    De groete van ós.
  3. Mart:
    Hoi Henk en Ria,
    Laat ze maar kletsen!! Ze moeten dat eerst maar eens nadoen op jullie leeftijd. Ha ha. Geniet er maar lekker van en eet alleen maar de kersen van de taart!! Jullie gaan een mooi stuk tegemoet en heerlijke temperaturen. Bofferds.
    Gr. Mart en Nellie
    Hope
  4. Mieke jeurissen:
    30 augustus 2016
    Af en toe krijgt een mens wat hij verdient, zoals vandaag.
    Na een intensieve week , vandaag genieten.
    Maar Henk, het verschil is wel erg groot op de foto,s
    Ria moet " vocht" bijvullen bij de tapkraan en jij wordt mooi bediend aan de bar met een heerlijk ogende kop koffie!!!
    Gr. Mieke Herman
  5. René en Elly:
    Hoi Ria en Henk,

wat heerlijk om jullie verhalen weer te lezen. een pelgrimstocht moet ook af en toe afzien zijn toch :) maar je krijgt er ook vele mooie dingen voor terug. geniet ervan.
  6. Marco:
    31 augustus 2016
    Pak uch maar Ein pilske van mich
  7. Agi Toth-Varga:
    31 augustus 2016
    Zet Hem op Ria en Henk, jullie bewijzen weer dat jullie het kunnen.
    Gr.
  8. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    31 augustus 2016
    Petje af Hoor! Wij kunnen het ons en beetje voorstellen wat een inspanning het kost en hoe je daarna heerlijk kunt genieten van de rust of een lekker glaasje met weet ik veel. Geniet ervan wij doen het van jullie verhalen.