Gernika, 23 km.

28 augustus 2016 - Gernika-Lumo, Spanje

28 Augustus 2016. Gisteravond een leuke geste van onze"patron", wij wilden naar beneden het dorp in eten en hij riep meteen dat hij ons bracht en als we klaar waren werd er gebeld door de restauranthoudster en werden we opgehaald. Of hij provisie krijgt ? Er zaten van ons hotel acht mensen, maar het eten was goed en fijn dat je dan niet meer terug hoeft te lopen! Onze dag vandaag begon goed. Toen we wilden vertrekken riep de (patron) pension eigenaar " in coche!", en hij reed ons met de auto de eerste 3 km die erg bergachachtig waren. De route was heuvelachtig maar bij lange na niet zo pittig als gisteren en het weer was prima, bewolkt en zo'n 22 graden. Onderweg kwamen we een jonge pelgrim tegen die op de terugweg was. Hij vertelde ons dat hij in maart vanuit Duitsland ZONDER GELD vertrokken was naar Santiago en dat hij nu te voet terug liep tot aan de Franse om vandaaruit liftend naar Duitsland te gaan. Het was hem tot dusver gelukt. Weer allerlei mensen getroffen, 2 Deense vrouwen, een man uit Australië, Spanjaarden, Duitsers, Fransen en natuurlijk Jaqcues uit België! Wij zien hem iedere dag en maken een praatje maar vandaag vroegen we zijn naam en hij zei JAC dus eigenlijk hoefden we niet meer naar Santiago te lopen want ST.JAC was hier en voor de grap kregen we van hem de zegen en verliep de tocht verder prima!Om  14.00 uur waren we in ons hotel en morgen beginnen we aan onze tocht naar Bilbao. Kortom vandaag een fijne wandeldag wel met een paar flinke beklimmingen maar gelukkig waren die niet zo erg als gisteren.

1. Nellie Janssen:
    28 augustus 2016
    Hallo Henri, heerlijk om jullie belevenissen te lezen, een beetje jaloers dat jullie weer op pad zijn, maar ik gun het jullie van ❤️Te. Super dat jullie meerdere pelgrims treffen en dat tot nu toe alles goed verloopt.
    Morgen Bilbao ook weer spannend z'n stad. Laat jullie verrassen het komt zoals het komt. Toi, toi voor morgen.
  2. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    29 augustus 2016
    Fijn dat jullie weer zo'n leuke ervaring opdoen. Dat alles verrijkt je leven.
    Geniet ervan.
    Gr.Jan en Ria
  3. Andre Cannisius:
    29 augustus 2016
    Jullie genieten van het Spaanse landschap en de Spaanse gerechten en van de ontmoetingen met andere caminogangers.
    Wij van Cultura Nova in Heerlen en daar heb ik ook je vriend Paul van Hoften getroffen.
    geniet er van
  4. Fontaine:
    9 september 2016
    Ha toch een belgische pelgrim op weg