Llanes, 23 km

6 september 2016 - Llanes, Spanje

Llanes 6 september 2016.. Alweer een erg warme dag, natuurlijk is het fijn als het zonnetje schijnt maar het is al snel te warm om te wandelen. Vandaag weer om zes uur opgestaan en in het donker vertrokken. Na vijf minuten begon het al ......weer bergop, in een mum van tijd ben je weer nat van het transpireren. Volgens ons boekje was het 28 km naar Llanes dus besloten we om via de N634 te lopen, vlak, asfalt en niet zoveel verkeer. Het schiet iets meer op maar morgen willen we toch weer de natuur in dat is veel mooier, wij zijn nu in Asturias en zien de Picos de Europe, een prachtig gebergte dat we twee jaar geleden met de auto bezocht hebben. Eigenlijk zouden we afspreken met Henks neef René en zijn vrouw Aurora die woonden in Arena's de Cabralis, helaas zijn zij in mei beiden verdronken. Terwijl we hier in hun buurt lopen praten we over de familiereünie die we in maart hadden en waar we gezellig aan tafel zaten met René en Aurora en met Math Feijen die helaas deze week plotseling is overleden. Maar wij moeten verder met onze camino en zijn vandaag in Llanes beland waar juist een gezellige markt bezig was en waar we toevallig langs een pension liepen die bij navraag ook nog een kamer vrij hadden voor een nachtje. Vandaag zijn de rollen omgekeerd, Henk doet ons wasje en ik( Ria ) schrijf het verhaaltje. Als we klaar zijn is het weer feest en tijd voor een terrasje!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Stella en Charles:
    6 september 2016
    Dat is dan wel heel vroeg opstaan. Maar goed die hitte wil je dan ook zien te vermijden.
    Het was vandaag dan wel een heel bijzondere dag. Zeker ook als je daar naar familie had willen gaan. Triest.
  2. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    6 september 2016
    Ja dat zijn minder leuke dingen. Maar wa't zijn jullie vroege vogels zeg.ja de temperatuur dwingt jullie wel.zo vroeg zou niets voor mij zijn. Heb dus alle bewondering.
    Veel succes verder.
    Lieve groeten van Jan en Ria
  3. Mieke jeurissen:
    6 september 2016
    Wat een doorzetters en wat een uithoudingsvermogen!
    Iedere dag opnieuw met frisse moed vroeg starten bij temperaturen die snel stijgen en vaak moeilijk beloopbare paden.
    Grote bewondering voor jullie , zou ons niet eens lukken voor een dag!
    Nog heel veel wandelplezier en heel veel succes voor wat nog komen gaat.
    Liefs ,Mieke. Herman
  4. Wilma:
    Hoi Pelgrimina`s
    even dacht ik dat jullie in hogere sferen begaven: de bergen blijven maar op gaan en de natuur is wonderschoon. Toch weer met beide voeten op de grond wanneer de gedachten zijn bij dierbare die nog maar zo kort geleden zijn heen gegaan. zo blijk het van alle kanten op en neer te gaan. misschien wat ver vooruit kijkend, wanneer is de planning dat jullie in Santi zijn? is er een kans dat wij elkaar daar in de armen mogen sluiten?
    Ik vertrek ........ over morgen, spullen gepakt.
    Bon Camino, Ultrea Nog vele mooie voor-uitzichten en een fantastische mooie natuur.
    Adios
  5. Gerry Coumans:
    7 september 2016
    Hallo Ria en Henk,

We volgen jullie verhalen weer met veel plezier. We wensen jullie nog heel veel mooie wandeluren toe!!

Groetjes,
    Judy en Gerry
  6. Agi Toth-Varga:
    7 september 2016
    Hoi Ria en Henk.
    Ik heb grote bewondering voor jullie, de kracht en de moed, wat jullie vertonen!!!!!!!!!!!
    Wij missen jou in onze dansgroepje, nu ga ik naar toe.
    Groetjes,

Ági
  7. Fontaine:
    10 september 2016
    Ja, al de plekken waar jullie lopen hebben wij in 2008 met René en Aurora bezocht, Aurora was de beste gids van Asturia en René de beste chauffeur