Unquera, 28 km

5 september 2016 - Unquera, Spanje

5 September, 2016. Gisteravond in Comillas nog even op een terrasje gezeten met Rudolf en Frans, ze zijn Duitsers maar we konden lekker Limburgs babbelen! Rudolf woont in de buurt van Heinsberg in Schaffhausen en Frans is geboren in Waldfeucht, toch ook bij ons in de buurt, die woont in Bonn. Vanmorgen om 6.45 vertrokken we nadat we toast met jam hadden gekregen in ons hostal. Het was nog donker maar dat heeft wel iets want dan wordt er gelopen met de zaklamp.....spannend en dan hopen dat je geen markeringspijl mist! Het werd een afwisselende route, mooie natuur en na zo'n 10 km naderden we weer de kust. Beneden zagen we in de verte de zee, een prachtig gezicht. Onderweg troffen we regelmatig de twee Duitsers, Frans en Rudolf en een groepje Engelse jongeren, we noemden hen de "brexit boys". Na de koffiepauze in het kustplaatsje voerde de route langzaam weer bergopwaarts. Voor ons doemden de Picos d'Europe op, een hooggebergte in Asturias. Omstreeks 14.00 uur arriveerden we in Unquera, waar we een hostal kregen met korting voor pelgrims! Prijs €30,00 voor een kamer met douche! Dan volgt het middagprogramma wat we meestal doen, eerst nog proberen of we ergens menu del dia kunnen krijgen want 's avonds begint het eten pas om 20.00 uur en dat is veel te laat voor ons. Daarna terug naar onze slaapplaats om te douchen en de kleren te wassen, meestal is het drogen een gedoe maar vandaag hangt er een lijn in de tuin!  Dan het verhaaltje en de foto's verzorgen en nu b.v. is het 19.00 uur, nog even het dorp in voor een pilsje en dan om  ongeveer 21.30 uur naar bed. Dus tot morgen, het pilsje wacht!

1. Kuppen:
    5 september 2016
    Gezond heid op jullie verdere reis
    Groetjes
  2. Tila:
    maria y enrico,
    geweldig ..ook deze camino is weer schitterend. ik krijg zoals velen ook de kriebels.. ik was vaker in deze streek..de kustroute
    vanuit frankrijk naar beneden.herkenbare plekken,plaatsen. maar...dan wel met de auto.!!!! ook leuk maar jullie ervaring,contacten,wandelplezier is niet te evenaren. heerlijk jullie te volgen..ik loop een beetje mee..alvast goede nacht en morgen weer fris en fruitig verder. liefs van TILA
  3. Stella en Charles:
    5 september 2016
    Leuk om daar dan Limburgs te kunnen praten.
    Vandaag dus iets meer rust gehad.
    Morgen weer fris en fruitig op pad.
  4. Andre Cannisius:
    5 september 2016
    Jullie lopen wat af deze dagen.
    Maar jullie gaan steeds maar door. respect.
    Hier wordt het ook zomers deze week mat temepatuur van boven de 25 graden en jullie lopen met bepakking in deze temperatuur.
    geniet ervan en hoelang moeten jullie nog tot het eindpunt?
  5. Cynthia:
    6 september 2016
    ❤️
  6. Paul:
    7 september 2016
    Hoi Ria en Henk.
    wat is het toch fijn om deze Camino's samen te kunnen lopen.
    Ik heb ook al weer zin om te vertrekken.
    Buen Camino.
    Paul.
  7. Fontaine:
    10 september 2016
    Unquera, de weg om naar Arenas de Cabrales te gaan...